Vorige week met de uitvoerder de bouwplaats bekeken en voor de bouw begint moeten er wat zaken geregeld worden zoals stroom en een fatsoenlijk toilet voor het bouwteam...je wilt niet weten waar ze het anders laten als je niet voor een fatsoenlijk toilet zorgt. Nu kun je tegenwoordig heel snel een prima toilet regelen dat ook nog voor je onderhouden wordt en zodoende heb ik een paar offertes aangevraagd want de prijzen kunnen nogal eens verschillen. Maandag 8 oktober heb ik een aantal bedrijven benaderd en ik kreeg van de meesten vrijwel direct antwoord. De fa Antonis gaf aan binnen twee dagen te zullen reageren. Nu had ik gehoord dat zij vrij goedkoop zijn, en dan kon dit wel kloppen natuurlijk, zij hebben het waarschijnlijk erg druk! Toen ik woensdag (2 dagen later) nog geen reactie had gekregen, besloot ik donderdag maar eens te bellen. Ik kreeg een vriendelijke dame aan de telefoon en heb met haar wat zaken geregeld. Ze zijn inderdaad de goedkoopste in de regio dus ik wil graag van hun een toilet op de bouwplaats. "De bezorging kan morgen of volgende week vrijdag" zei ze, met opgewekte stem. Ik ging meteen akkoord met 'morgen' want dan zouden we het toilet toch ruim op tijd hebben, dat was meteen een goed gebaar naar het bouwteam! Alle gegevens doorgenomen, ik hoefde niet bij het plaatsen aanwezig te zijn en kon het opdracht formulier na invullen gewoon terugsturen. Blij en tevreden gingen we het weekend in. Zaterdag echter, geen toilet. Vanochtend (maandag 15 oktober) de wekker gezet om al vroeg de fa Antonis te kunnen bellen. De dame aan de andere kant van de lijn, die mijn insziens hetzelfde klonk als de dame van afgelopen donderdag, gevraagd naar ons toilet. Ik kreeg meteen als antwoord dat zij dat natuurlijk niet wist, want dat had haar collega met mij besproken en die zou er a.s. donderdag pas weer zijn. Ze kon me dus niet helpen. Ik vroeg haar even te luisteren en vertelde over de gang van zaken en de noodzaak het toilet er morgen te hebben. Ze antwoordde dat de chauffeur waarschijnlijk afgelopen donderdag al in onze buurt was geweest, dat doet hij kennelijk vaker. Dan heeft hij zijn ronde voor die week gedaan en dan is hij vrijdag vrij en dat mag hij zelf weten en ze herhaalde nog maar eens dat haar collega er donderdag weer zou zijn en zij niet wist wat wij afgesproken hadden.
Ik vroeg haar of het mogelijk was vandaag een toilet te komen leveren. "dat kost 100,00 euro extra" zei ze.
Ik heb nu met haar afgesproken dat ik best 100,00 euro wil betalen om het toilet vandaag bezorgd te krijgen maar dat dit niet volgens afspraak is gegaan en dat ik de 100,00 euro terug krijg als donderdag blijkt dat ik gelijk heb.
Achteraf heb ik spijt, maar in het heetst van het gesprek probeerde ik rustig te blijven en dacht ik alleen maar aan het toilet en de bouw die morgen start en ik verder geen vertraging of gezeur wil hebben. Stel je voor dat de uitvoerder zou zeggen dat ze zo niet kunnen werken!
Voor die honderd euro zou ik ook heel wat weken een ander, duurder toilet kunnen huren! stomstomstom.
Budget energie. Nog zo'n verhaal.
In april hebben wij geregeld dat er een stroom kast op de bouw geplaatst werd. Dat regelt Enexis. Enexis wil graag weten wie de energieleverancier wordt en destijds hebben wij de keuze op Budget energie laten vallen. Nadat alles was geïnstalleerd en wij ons aangemeld hadden bij budget energie was het wachten op stroom. Geen stroom, geen rekening en aangezien de start van de bouw langer duurde dan verwacht hadden wij daar ook geen moeite mee. 4 weken geleden de draad maar weer eens opgepakt en gebeld met Budget energie, die ik voor het gemak vanaf nu BE zal noemen, met de vraag of het mogelijk was de stroom op gang te brengen. Dat zou twee weken duren. Dus we wachten weer even af. Na twee weken de test gedaan maar er was nog geen stroom. Een paar dagen later maar weer eens gebeld. Na wat zoek en kijk werk aan de kant van BE kwam de dame tot de conclusie dat er verwarring was ontstaan door de eerste datum in april en dat het computersysteem dit niet had kunnen verwerken. Het zou nu binnen 48 uur geregeld worden en ik moest na die 48 uur nog maar eens bellen. Afgelopen vrijdag was die 48 uur ruim voorbij dus inderdaad weer even gebeld. Ze hebben daar verschillende dames en heren aan een helpdesk en dit keer was het een zakelijke dame. Zij kwam met het nieuws dat het helemaal niet in 48 uur geregeld kon zijn, dat het minstens vier dagen zou duren...dus maandag of dinsdag, waarschijnlijk woensdag pas zou er stroom zijn op de bouwplaats.
Ik verwees haar naar haar vriendelijke collega van een paar dagen eerder maar deze had het helemaal fout gehad. Zij had het nu geregeld en het zou nog minstens 4 werkdagen duren. Er was ook nog een storing geweest in de computer dus het aanmelden was ook niet gelukt. Enig aandringen op spoed was niet mogelijk, 4 dagen was zelfs al snel. Dit gesprek duurde langer dan dat jullie dit stukje nu lezen en met op elkaar geklemde kaken heb ik het telefoongesprek beëindigd Maar het hield me natuurlijk steeds bezig. Ik besloot Enexis zelf maar eens te bellen. Dat kan voor een lokaal tarief plus de kosten voor uw mobiele telefoon. Nadat je een stappenplan hebt doorlopen waarin dit tarief uitvoerig wordt besproken heb ik zeker 10 minuten gewacht tot ik een dame aan de telefoon kreeg die me zeer vriendelijk vertelde dat er helemaal geen aanmelding was gedaan door BE. We controleerden wat codes maar daar kon het niet aan liggen. "Als BE het verzoek tot aansluiting bij ons aanmeldt, dan zien we dat binnen een uur en er staat niets in ons systeem " zei ze doodkalm. Op mijn vraag hoe lang het, na deze aanmelding, nog zou gaan duren voor we daadwerkelijk stroom hebben, antwoordde ze dat het hooguit 10 werkdagen zou duren. De procedure is als volgt: eerst moeten ze alle gegevens van het contract controleren en bij juistheid zou er dan een monteur ingeschakeld worden die dan op zijn ronde bij ons in Rijsbergen de stroommeter zou komen inschakelen. "Hooguit 10 dagen hoor mevrouw, hooguit!". Ik bedankte haar vriendelijke en belde BE maar weer eens op. De dame die ik nu aan de telefoon kreeg was zeer begripvol. Ze zou het meteen in orde maken en maandag (dat is vandaag red.) persoonlijk met Enexis contact opnemen om e.e.a. te checken en te zorgen dat het z.s.m. geregeld zou worden. Daarna, beloofde ze me, zou ze mij bellen om me op de hoogte te brengen van de stand van zaken. Ik kreeg haar naam zodat ik ook met haar persoonlijk in contact kon komen en ik niet steeds door een ander geholpen werd en ze ging haar best doen om het allemaal zo snel mogelijk in orde te krijgen. Ik wacht nog even af of BE van mij een positieve beoordeling krijgt. Als je trouwens op internet naar beoordelingen over BE kijkt, dan zie je dat ze er niet best voor staan! Een wat meer positieve feedback kunnen ze wel gebruiken, ik hou jullie op de hoogte!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten